divendres, 20 de novembre del 2015

The Joy of Books


A aquestes alçades ja deveu haver deduït que sóc una enamorada dels llibres. Les novel•les per a joves, els contes i els àlbums il•lustrats són la meva debilitat, però també gaudeixo amb receptaris, guies de viatge, poemaris, novel·la per a adults, assajos... Sempre sóc feliç amb un llibre a les mans. Una de les meves activitats preferides és passejar per les llibreries i remenar sense presses. Sense la voluntat de comprar res en concret.
Així que, segurament, no us estranyarà saber que el meu somni seria tenir una llibreria pròpia. Però continuarà sent així, només un somni, perquè em sembla que es tracta d'un negoci poc viable, si tenim en compte que aquests darrers anys s'han tancat més llibreries que mai. La Robafaves, a Mataró o la Catalonia, la Canuda i la Roquer, a Barcelona, en són un trist exemple. Tot i que és cert que se'n van obrint d'altres, com ara la Casa Usher, a Barcelona, l'Aranya, a Cerdanyola del Vallès o El Petit Tresor, a Vic. I això és una gran notícia!

A més, fa uns dies, vaig veure el vídeo que la llibreria canadenca Type va fer ara fa un temps i em vaig emocionar. Es tracta d'una petita joia, feta amb la tècnica de l'stop-motion, que juga amb la idea del que passa als prestatges d'aquest comerç quan acaba la jornada i tanca portes. De debò que val la pena. Dos minuts de vídeo que a mi em van alegrar el dia.

Llarga vida a les llibreries!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...